Zajęcia z bajką "O wesołej Ludwiczce" A. Świerczyńskiej, zostały przeprowadzone w grupie 6- latków. W trakcie jej czytania dzieci siedziały na krześle z zamkniętymi oczami (po to by mogły wyobrazić sobie treść bajki, służyło to również odprężeniu się dzieci).
- Rozmowa o treści bajki
Nauczycielka rozpoczęła rozmowę na temat bajki. Zadawała różne pytania, między innymi: "Jaka była Ludwiczka?, Kto z nią wędrował?, Kogo szukała?, Czy Ludwiczka podczas swojej wędrówki czegoś się bała?, itp".
2. Układanie obrazków
Po zakończeniu dyskusji nauczycielka rozwiesiła na tablicy obrazki ilustrujące treść bajki i poprosiła dzieci o ich ułożenie w prawidłowej kolejności.
3. Dzielenie wyrazów na sylaby i wykonywanie pracy plastycznej
Nauczycielka poprosiła dzieci, by policzyły ile przyjaciół miała Ludwiczka, a następnie by nazwy policzonych postaci podzieliły na sylaby. Poprosiła dzieci by wykonały pracę pt. "Przygody wesołej Ludwiczki". Dzieci malowały przygody Ludwiczki i prezentowały swoje prace całej grupie.
Na koniec zajęć nauczycielka wytłumaczyła dzieciom, że w życiu powinno się być wesołym i odważnym tak jak Ludwiczka.
4. Cele zajęć: